johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Duiven naar Rees Duitsland 4e dag

We zitten in Rees, Duitsland. In een hele leuke kamer in het stadje zelf. Afgelopen nacht hebben we bij mensen gelogeerd die vorig jaar samen naar Praag zijn gefietst. Erg leuk! Heerlijk geslapen, maar toch weer wat warm. Misschien door het fietsen? John en ik hebben allebei dikke blossen op de wangen. Vanochtend zijn we gaan fietsen naar het pontje (10 km), over en dan nog even naar het startpunt rijden. Dachten we! Om kwart over tien waren we bij het pontje. 3 uur later startten we pas echt bij het beginpunt. In die tijd hebben we hele einden (verkeerd) gefietst, ander pontje zoeken; die ging nog niet, terug met de pont, naar ander pont, oversteken, bleek niet te hoeven..... Nou ja, drama in het klein! We waren ondertussen wel aardig verkleumd van het zoeken, kijken op de GPS e.d. Maar... toen we de goede weg hadden gevonden (13.15 uur) ging het als een speer! Lekkere zijwind. En zo kwam het dat wij om half zes in Rees (Duitsland) aankwamen met toch nog 71 km op de teller. In Emmerich een bronzen oude man naar de Rijn zien staren en een kasteeltje gezien wat geen kasteeltje meer is, maar appartementen. Dikke schnitsel gegeten ( oh! ik mis nu al de andijvie met gehaktbal of lekkere macaroni met kaas) en nu lekker slapen !?????

Ina

Iedere dag weer een nieuw avontuur. Heerlijk!!! Geniet ervan. X

Adwin

?

Henny

Wat was dat gister een irritante start, zeg. Gelukkig zijwind daarna. Heel leuk om jullie belevenissen te volgen. Zo ben ik er ook even uit terwijl ik eigenlijk erg hard werk. Trouwens Ankie, 1e paasdag, toen het zonnetje nog volop scheen, hebben we de fles Pos bubbelwijn, die ik ooit van jou heb gekregen, opgedronken. Iedereen vond hem heerlijk. Bedankt nog. Een goede fietsdag gewenst. Wij gaan voor de buis, met een tompouce, naar onze koning kijken. Kusje.