johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Rees naar Lippramsdorf dag5

Ja, ja, het zat er natuurlijk al aan te komen: vanochtend was het regenen. Nou eigenlijk zeikte het van de regen en dat bleef het doen. Daar kwam bij dat het maar 7 graden was; koud dus.Het vereiste wel wat geduld en doorzettingsvermogen om alle bagage door de regen naar de fietsgarage te krijgen en ons zelf daar ook regenproof te maken. Om half 11 fietsten we. Het kwam in bakken naar beneden, maar we bleven goed droog. De handen is nog het grootste probleem. Ik heb dunne handschoentjes aan en daar overheen een soort tank-weggooi-handschoentjes eroverheen. Werkt goed! Maar John heeft daarvoor te grote handen. Was het Roergebied gisteren behoorlijk grauw en triest, nu was het ondanks de regen best mooi. Na 25km hebben we in Bitlich lekker koffie gedronken met een heerlijk stuk taart; onze vervanging voor Koningsdag!? Onderweg hadden ze een planetenweg gemaakt. Best leuk, maar het kreeg vanwege de regen niet echt onze aandacht. Om kwart over 2 werd het even droog en konden we lekker lunchen in de zon. Niet lang daarna was her weer bakken regen. Na 73 km fietsen overnachten we vandaag in een hotel in Lippramsdorf, waar we alle tassen en schoenbeschermers hebben afgespoeld. Morgenochtend de fietsen ook even, want we kwamen weer door een heel zanderig bospad en dan zit echt alles onder het zand! ? Gek, we dachten steeds: als het maar niet gaat regenen! En nu het pijpestelen regende hadden we, waarshijnlijk mede omdat we meest zijwind en zelf af en toe voor de wind hadden, een hele leuke fietsdag en de conditie wordt steeds beter!

Corrie

Tjonge jonge jonge, wat maken jullie wat mee,het weermoet je wel mee hebben,anders is de lol er gouw van af,maar na regen komt zonneschijn.

Ria

Knap gedaan, morgen vast wat beter weer. Liefs.

Jacqueline

Wat een belevenis al !!!
Ik vind het bijzonder kamp wat jullie doen. En zeker leuk om het te volgen.
Succes vandaag ?

Piet

Mulle zandpaden, regen en storm, het hoort er allemaal bij. En later tijdens de verjaardagen de mooiste verhalen. Zet hem op!

Baukje

Jullie zijn bikkels!!