johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Lippramdorf naar Hamm dag 6

Beste allemaal, wat ontzettend leuk al die reakties die we krijgen! We kunnen ze niet persoonlijk beantwoorde, maar we zien ze wel! Echt erg leuk! Maar voel je niet verplicht! Wat vandaag overheerste was vooral de kou. We hadden het wat verkeerd ingeschat en zaten dus lekker in de korte broek op de fiets. Steeds meer kleren aan, maar het bleef koud. Gelukkig hebben we niet echt regen gehad. Gisteravond hebben we dus al onze tassen schoongespoeld onder de douche: wat een zand! Vanochtend heeft John de fietsen schoongespoten en de kettingen droog gemaakt en van nieuwe olie voorzien. Het was daarom al 10 uur dat we fietsten. In Halteren zagen we een prahtige kerk en andere mooie oude gebouwen. Het kosste enige moeite om via de route door het stadje heen te komen. Na 17 km zagen we een bakkerij waar we koffie en gebak konden nuttigen, en vooral: opwarmen! Maar het was buiten de kou een interessante tocht. We zagen prachtige velden vol met koolzaad, in Bork een prachtig Gradierwerk, waarbij zout water langs takken van de zwarte doornstruik druppelt. Het moet heel gezond zijn om die lucht in te ademen. Niet meer in werking zijnde kerncentales zagen we: dubbel, maar best indrukwekkend! We moesten onder een spoorbrug door waar het water af en toe heel hoog staat, dan moet je dus een paar km terug rijden om via een ander brug aan de anere kant van de rivier te komen. Het meest indrukkende was wel dat we over een bruggetje moesten om bij Ahsen te komen, en de brug was ingezakt! En afgesloten dus. Geen omleiding! Het was echt zoeken hoe we kilometers verderop over een andere brug toch weer op de route konden komen. Gelukkig zijn de mensen hier heel aardig en behulpzaam. En slechte wegen!! Hobbel, bobel kink, konk....... Wat is het toch allemaal goed geregeld in Nederland. Ondanks al het oponthoud toch nog 75 km gereden. En nu lekker slapen in Hamm en fris weer op!

Henk

Leuke verslagen.
Weten die Duitsers ook dat die oude route nog bestaat? ;)
Succes verder en veel plezier!

Hilda

Leuk om steeds jullie vorderingen te lezen. Goeie reis verder!

Henny

Leuke verhalen schrijf je Ankie. Het lijkt me wel zwaar allemaal. Het is ook erg koud. Vandaag weer een winterjas nodig gehad. En die vreselijke hobbel weggetjes. Respect hoor. Slaap lekker straks.

Monic

Ankie en John, wat een leuke verhalen over jullie fietstocht, zo genieten wij ook mee. Groetjes en veel fietsplezier!!

Cobie en Jan

Net thuis van een weekje met de boot en nu jullie verhalen. Mooi zeg, ga zo door! Elke dag wat anders, dat spreekt ons wel aan. Fijn dat het zo gaat, we genieten mee.

Dora

dit is wel een hele onderneming.toch wel erg leuk.jullie hebben in een week al heel wat meegemaakt.wel erg afwisselend..knap hoor.petje af.ik had al lang een zere k..t gehad. wij wensen jullie veel succes.ook leuk dat we zo mee kunnen reizen.hopelijk wordt het weer wat beter. veel groetjes van ons.

mariska

Elkaar vanavond maar lekker aankruipen,.... wordt het vanzelf weer lekker warm.
Leuk om te lezen hoe jullie het beleven.

kus van ons