johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Hamm naar Lippstadt dag 7

Gisteravond een lekkere pizza gegeten op het vliegveldje van Hamm. En lekker geslapen. Vanochtend half 10 aan het fietsen en het weer was een beetje fris, maar prachtig. Het was nog wel een gezoek eerst omdat we een mooie alternatieve route wilden nemen en natuurlijk stonden we zo ineens weer voor een totaal opgebroken weg. Gelukkig was er nu wel een omleiding. Voordat we op die route kwamen zagen we in een prachtig park weer een Gradierwerk. Een man vertelde ons dat er mensen zijn die heel regelmatig komen en van wel 30 km ver, om een uur of zo rond dat Gradierwerk te lopen en de gezonde zoute lucht in te ademen; het schijnt erg goed te zijn voor de longen. De alternatieve route was de moeite waard! Een prachtig landschap! Langs het even mooie kasteel Haus Heessen wat nu trouwens een priveschool en internaat bleek te zijn. We werden toen we even rondkeken meteen door iemand aangesproken en er stonden een paar meisjes met waarschijnlijk hun ouders te praten, en die zagen er beslist niet vrolijk uit. Lijkt me niks op zo,n school! We moesten met een pondje de Lippe over: zelf te bedienen. Dat was wel lachen, want het was best zwaar! En na heel veel zoeken vonden we hem dan: de grootste zuid Indiaanse tempel van Europa, de Sri Kamadchi Ampal in Uentrop. Heel leuk om te zien, maar ook wat vreemd zo,n heel andere cultuur zomaar in zo’n stug uitziend Duits dorp! Door het gezoek naar de tempel waren we te laat om lekker gebak te eten, omdat de bakkers op maandag middag dicht bleken zijn. De reden van het gebak was deze keer dat John en Ankie vandaag 12,5 jaar een stel zijn! ?? We hebben het later met een lekkere lunch gevierd! Daarna verliep het allemaal wat minder soepel. Het bleek moeilijk te zijn een lunchplek te vinden, het begon te regenen, een aantal spieren begonnen op te spelen en toen we eindelijk bij een stadje kwamen waar we wilden slapen, bleek dat we per ongeluk een pension hadden geboekt dat niet in de stad, maar in het district Lippstadt zat. Nog eens 7 km fietsen! De wijn die we eerder gekocht hadden, zijn we in het vorige hotel vergeten en hier is geen wijntje te krijgen! Maar het ontbijt schijnt hier heel goed te zijn! Dus nu maar lekker oogjes toe en uitrusten!

Ria

Gefeliciteerd, ook van Johan. Voortaan wel het aantal km die gereden zijn vermelden in het mooie verslag anders kan ik het niet goed volgen! Liefs.

Hans

Hallo Ankie en John. Wat een leuke manier om jullie jubileum te vieren. Een geweldige ervaring lijkt me.

Ina

Wat bijzonder om op deze manier dit jubileum te vieren!!! Van Harte Gefeliciteerd xxx

Jacqueline

Nog van harte gefeliciteerd met jullie jubileum ???

Piet

Leuk om te lezen Ankie (en uiteraard John), Lekker eten, fietsen door een prachtige omgeving, ik ben diep van binnen wel een beetje jaloers. Wat die internaatkinderen betreft: valt best mee hoor, pubers, die lachen nooit als hun ouders er bij zijn. Jullie vandaag weer een mooie rit.

Arjen

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met jullie jubileum.Hiep,hiep hoera! Op naar de volgende mijlpaal. En daar zijn jullie al goed mee bezig. Bezige, avontuurlijke bijen met toch steeds weer obstakels, die steeds weer overwonnen worden.Lijkt wel een beetje op het echt leven.
Leuk om om dit allemaal mee te mogen maken, door jullie te volgen en jullie ervaringen,n in mooi proza verwoord, te lezen.
Ga zo maar door.

xxx Arjen

Arjen

Van harte gefeliciteerd met jullie 12,5 jarig bestaan als stelletje ??

Kees Jaap

leuk om jullie vorderingen zo te kunnen volgen! Jullie kunnen goed oefenen in gelijkmoedig blijven bij het 'soms zit het mee, soms zit het tegen'. Maar gelukkig hebben jullie altijd de taartjes en wijntjes voor het mee-zitten, hoogtepunten in een fietstocht! Veel plezier!

Mariska

Hieperdepiep hoera ! Gefeliciteerd en nog vele jaren erbij.

Kus van ons

Corrie

Wat een mooie verhalen,Ankie je schrijft heel mooi,ik kan me voorstellen dat je dit mooi vindt,ondanks alle obstakels die jullie tegenkomen hopelijk wordt het weer wat beter zodat jullie lekker in korte broek kunnen fietsen!!!! Groetjes.

Henny

Lieve Ankie en John. Proficiat met 12.5 jaar en nu een fietsende start van nog eens 12.5 jaar. Veel geluk samen. ?