johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Etteln naar Trendelburg dag 9

Vandaag heerlijk fris opgestaan. De spieren waren weer aardig hersteld. Het was erg mistig en heel koud: 8 graden. Gelukkig werd het eind van de ochtend steeds warmer en zonniger, zodat we toch nog heerlijk in de zon konden lunchen. Vandaag was het voor het eerst ècht klimmen. Dat was wel even wennen! En afdalen ook. Hele stukken naar beneden! John haalde een snelheid van 51 km. Ik van 41,8 en dat vind ik al heel hard. Vandaag is het 1 mei en dat wordt in Duitsland behoorlijk gevierd. Overal waren groepen mensen in de natuur. Gezinnen, jonge mensen, oude mensen... en veel met een karretje met daarin veel drank, lekkers en bbq benodigdheden. Drank, drank en nog een drank. En veel harde muziek uit hele grote boxen. En we roken veel bbq’s Heel gezellig allemaal! Maar de groepen werden naarmate de middag vorderde steeds luidruchtiger. Het gebied waar we vandaag doorheen kwamen was werkelijk prachtig. We hebben heerlijk genoten! We kwamen natuurlijk ook ineens weer een omleiding tegen: gelukkig bleek een toevallige passant te weten dat we gewoon verder konden. Toen we een lunchplek zochten kwamen we bij een mooi kerkje met een bankje. Alleen liepen daar heel veel mooie, maar voor ons onbekende beestjes rond, met oranje maskertjes op de rug. Ze zaten ook nog net in de paartijd. We hebben toch maar een ander plekje gezocht. We hebben 74 km gereden en zijn om te slapen terechtgekomen in Trendelburg. Een klein, 50 m hoog gelegen stadje met een mooie burcht. De weg er naartoe was zo stijl, dat we hijgend het laatste stukmoesten lopen. Maar heerlijke bedden hier! En nu lekker slapen, want de komende dagen wordt het bar weer!

Henny

Leuk om weer te lezen. Ik hoop toch dat het niet alleen regen wordt voor jullie morgen. Maar wel volhouden, hoor. Er komt vast snel weer beter weer. Succes!

Kees Jaap

wat krijg ik een zin om ook weer op fietsvakantie te gaan door jullie verslag en de foto's!
Die beestjes, zijn dat geen larven van het lieveheersbeestje? Heel nuttig, dus!
Geniet er van, ook als het weer wat minder is...

Cobie en Jan

Daar komen de Hollanders! Niet een euro betalen, maar wel met een vaart van rond de 50 km/uur naar beneden. Jullie laten ons wel schrikken hoor! We beleven het mee, mooie verhalen.