johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Trendelsburg naar Hann. münden dag 10

Gisteravond hebben we weer eens de was gedaan, van een week! Ik snap niet dat het thuis zoveel meer moet zijn. Waren we gisterochten mooi om 9.20 uur weg, vandaag was het half 11. We waren veel te laat op bed vanwege de was doen, lekker eten en twee verslagen maken. En we moesten ons ook extra inpakken want het was erg koud, Bovendien werd er regen verwacht. Het was en bleef uren lang 10 graden. Pas om 2 uur werd het warmer en kwam uiteindelijk de zon er door. We hebben vandaag geen regen gehad. En ook troffen we het weer erg met de wind! Nadat de zon doorkwam hebben we nog lekker in de korte broek gereden. Het eerste stuk dat we reden was vrij saai: eerst zo’n 10 km bospad en toen nog eens zo’n 12 km langs een grote weg. Af en toe even een pittig klimmetje. Toen we tegen 12 uur even gingen koffie drinken zag ik ineens dat we 5 km verderop met een pont over de Weser moesten die van 12.30-13.30 uur pauze hield. Wij weer snel de koffie in de thermoskan en snel snel fietsen naar de pont. Gelukkig haalden we het nog mooi. We vielen zelfs met de neus in de boter want ze waren van de Duitse tv aan het opnemen op de pont. Ze vonden het heel interssant te horen dat wij naar Praag fietsen. (Waarschijnlijk een van de eersten dit jaar.) We worden beroemd!! We hadden vandaag allebei het gevoel alsof we pap in de benen hadden! Waarschijnlijk door die pittige klimmen van gisteren. Maar ondanks dat hebben we lekker doorgereden en waren we om 16.00 uur, na 61 km in Hann. Münden. Vooral ook omdat dit een mooiestad is, vonden we het voor vandaag wel genoeg. We zitten in een leuk hotel, hebben gezellig door de stad geslenterd en heerlijk Thais gegeten! Lekker slapen nu en morgen hopelijk weer lekker aangesterkt!

Adwin

Goed bezig hoor!

Richard en Wilma

Hallo John en Ankie.
We genieten van jullie belevenissen!
Fijn dat we jullie zo kunnen volgen!
Succes!

Hans

Nu niet naast je schoenen gaan lopen omdat je beroemd wordt. Dan kun je de trappers niet meer rond krijgen.

Arjen

Ook nog op de Duitse TV, het zal je maar overkomen. Weiter viel spass und Erholung, dann haben wir dass auch!

Henny

Goed idee om eens een rustdag in te lassen. Ben benieuwd of en wat je vanavond te melden hebt. Na zo’n rustdag heb je vast wat meer spierkracht ?