johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Heringen naar Meiningen dag 13

Gisteravond was de lucht vol donkere wolken en voor vandaag was er ook niet veel goeds voorspeld. Koud: 3 graden met gevoelstemperatuur van 0 graden. We hadden dus de warme en regenkleding allemaal al klaarliggen. Maar vanochtend was er zon en helder blauwe lucht. Een kado’tje! Het was 8 graden maar voelde niet echt heel koud. Het bleef de hele dag rond de 10 graden, maar toen ‘s middags de zon wegging, was het ijzig koud! We zaten al voor half 10 op de fiets. John had eerst de kettingen nog schoongemaakt en geolied. Het liep allemaal dus weer gesmeerd. Het fietsen ging vandaag lekker, ook de klimmetjes die nu steeds meer voor komen. Maar er waren niet veel bijzonderheden. Het kwam allemaal vrij “doods” over. We reden ook meest langs de weg en over bospaden. Toen we vanwege de kou wel eens een lekker soepje wilden eten merkten we ook dat er in al die dorpjes waar we doorkwamen, geen cafe of restaurant te bekennen was! Echt nog Oost Duitsland! Tijdens de scheiding was dat er natuurlijk allemaal niet, en in bepaalde gebieden is dat er dus ook nooit gekomen. Toen ik dacht “ dan moeten we in vredesnaam maar een broodje langs de kant van de weg smeren, zagen we de oase! Een soort hippytent, met caravan ernaast en alllerlei leuke kleurige dingen. Binnen brandde de kachel en het was er verrassend hippyachtig ingericht. heerlijk! We belandden uiteindelijk in een pension in Meiningen. Maar voor we daar waren moesten we eerst nog een aantal straten naar boven fietsen. Tot 15%! Ik had het helemaal gehad. Wij hebben onze 5e mei gevierd met koffie en een koek, op een prachtig plekje in de zon. Helaas bleek dat we gisteren onze mooie lichtgewicht koffie bekers bij het bushaltehokje hebben laten staan. Na een rustige avond duiken we er maar eens lekker vroeg in! Maar we zijn wel lekker 79 km dichter bij Praag gekomen!

Henny

Toch leuk, die hippie tent. Zo kom je toch weer verrassende dingen tegen. Ter aanmoediging heb ik een kleine ondersteuning overgemaakt. Kunnen jullie of eens extra luxe overnachten of een extra chique eten. Fijne fietsdag morgen.

Remko

Dat schiet al lekker op.
Jammer van de bekers, maar ja, koffie kun je ook best zonder als je 80 km per dag fiets ;-)