johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Dobriv naar Revnice, dag 21

Vanochtend een beetje later opgestaan dan anders, omdat we pas om kwart voor 9 goed en wel is de jeugdherberg zaten. We gingen daardoor ook pas na 12 uur slapen. Allebei geslapen als een os! Was wel wat gek om zo alleen in een jeugdherberg te zitten, vooral als je ‘s nachts even naar de wc moet. We zaten pas 10.10 uur op de fiets. De eerste 5 km was heuvelachtig door het bos. Slecht pad, maar heel mooi! Er was droog maar zeer koud weer voorspeld (7 graden), maar het was 14 graden en zonnig. En zonnig is het de hele dag gebleven. Heerlijk! Er was wel een harde n/o wind, en wij fietsten oost. Dus veel tegenwind. Na het bos kregen we een lang, heel slecht pad met allemaal heel grof steen/ totaal kapot gereden weg. Daarna was het eigenlijk de hele verdere dag langs de weg rijden. Een heel stuk daarvan was heel erg druk! De weg was smal en heuvelachtig en dat zorgde soms voor onverantwoordelijke situaties; zo haalde een vrachtwagen ons net over een heuvel in, vlak voor een tegemoetkomende auto, en ook moesten we een heuvel op waarvan het laatste gedeelte niet meer te zien was door overhangende takken van bomen; het verkeer dat ons van achterwn naderde zag ons daardoor pas op het laatste moment. Dat is best eng! Het valt ons op dat ze hier erg hard rijden op die smalle wegen. Op een gegeven moment hebben we in Neumetely in een bushalte hokje lekker gelunched en ook alvast een hotel besproken in Revnice. Dat is nog ongeveer 35km vanaf Praag. Het leek ons wel leuk om morgen een beetje rond de middag in Praag aan te komen. Nog even nieuwe bartterijen in de GPS gedaan en weer op weg. Mijn route kwam echter niet op mijn GPS. Een hikje dacht ik, dus toch maar op pad. Na een paar km nog eens kijken, en toen bleek dat mijn micro sd kaartje er niet meer inzat. Die was er waarschijnlijk uitgewaaid bij het verwisselen van de batterijen. Wij weer terug fietsen naar het bushalte hokje, en zoeken. Niks te vinden. Ik dacht ik stond ook dicht bij John z’n fiets toen ik de batterijen verwisselde; zal hij daar op gevallen zijn? Ik zoek en zie het kaartje (van 1 x 1,5 cm) liggen tussen de boven/zijkant van de fietstas en de plasticzak met regenkleding. En we hadden al ook weer 4 km met harde wind gefietst. Dat is toch geluk hebben? We hebben de laatste 20 km naar het hotel nog heerlijk gereden. We hadden vandaag dus wel behoorlijk tegenwind, maar het was met hele stukken vlak en de benodigde uitdagende heuveltjes een hele fijne rit. We hebben 60 km gereden. Het hotel was ook zo gevonden; in tegenstelling met gisteren in Dobriv, waar helemaal geen straatnamen zijn maar ieder huis gewoon een nummer heeft ( zonder schema). We zitten nu in een heerlijk hotel. Lekker slapen dus en morgen naar Praag!!

Reacties

Reacties

Henny

Leuk om te lezen hoor. Voorzichtig met al dat vrachtverkeer. In Nederland zijn we maar verwend met die mooie fietspaden. En dus vandaag naar Praag? Dan bereiken jullie je doel dus op mijn verjaardag. Grappig. Als jullie de trein terugnemen kun je nog op tijd zijn voor mijn bbq zondag. ?Fijne zonnige dag vandaag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!