johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Revnice naar Praag, dag 22

Het was erg koud vanochtend, met een harde scherpe tegenwind. We zaten pas om 10.20 uur op de fiets, maar dat kon, want we hoefden nog maar 36 km te fietsen en dan waren we in Praag. De reis was heel leuk. Eerst wel stukken langs de weg, maar daarna ook hele lange einden over een fietspad langs het water en het laatste stuk door de stad. We moesten op een gegeven moment over een fietsbrug die zo krap was afgezet met betonblokken, dat om er langs te kunnen de begage er zelfs af moest. En we moesten ook over zo’n 80 m lange spoorbrug met fietsgedeelte. Over het water en gemaakt van open roosters. Voor iemand met hoogtevrees (ik dus! ) is dat een hele uitdaging! Maar ik moest er over, dus op de fiets. Niet naar beneden kijken en herhalend: het is een gewoon fietspad, het is een gewoon fietspad.... John fietste een eindje voor me en die stapte halverwege af om foto’s te maken van de prachtige waterval er onder. Ik riep: ga weg! weg! weg! Gelukkig ging hij aan de kant en kon ik langs hem fietsen. Als ik had moeten stoppen had ik geen stap meer durven verzetten. Mensen met hoogtevrees herkennen dat wel. Super spannend! De laatste 10 km kregen we nog even een paar dikke buien en werd het erg koud, maar enmaal in Praag was het weer opgeknapt. We waren om 2 uur bij het station, eindpunt van de reis! We hebben het gehaald! Precies op de verjaardag van mijn lieve zus Henny! 1371 km in totaal gereden. We hebben vrij snel een mooi hotel dicht bij het station kunnen krijgen. Vandaag en morgen lekker genieten en dan weer op de fiets richting huis. Praag is echt een prachtige stad, dus we zullen ons goed vermaken.

Reacties

Reacties

Ina

Wat een prestatie. En leuk om het zo te volgen. Geniet van Praag

Leonie

Goed gedaan?? ?‍♀️?‍♂️Veel plezier in Praag!

Hennie Mulder

Gefeliciteerd, dat jullie het gehaald hebben. Veel plezier in Praag!!

Corrie

Goed gedaan hoor, mijn petje af,en respect voor jullie TOP!!!! Gaanjullie nu ook op de fiets terug????

Marijke

Gefeliciteerd John en Ankie! Knap hoor, zo snel in Praag ondanks alle ontberingen! Heelhuids gelukkig en samen (gelukkig?)! Maar ik blijf het spannend vinden nu jullie besloten hebben ook weer terug te gaan op de fiets...Veel geluk en succes!

Piet

Toppie hoor en heel veel plezier in Praag.

Jacqueline Oversteegen

Van harte gefeliciteerd! Het einddoel bereikt, knap gedaan.
En jullie verhalen zijn heel leuk om te lezen. Succes met de terugreis.

Dora

Fantastisch dat jullie het zo snel hebben gehaald.geniet ervan en rust maar even lekker uit. hebben jullie wel verdiend.voordat jullie aan de terugreis beginnen.Gefeliciteerd.

Cobie en Jan

Gehaald! Prestatie hoor! Enne... champagne? Toch wel een bijzonder moment om te vieren. En straks weer heel relaxed op de terugweg. Komt vast goed, geniet ervan, doen wij ook.

Arjen

Geweldige prestatie. Wat een moed, wat een uithoudingsvermogen! Fysiek, psychisch en ook heel bijzonder elke dag een stuk(je) proza over jullie ervaringen,die jullie met ons hebben gedeeld.Mijn dank daarvoor.
Zou maar lekker gaan genieten en uitrusten in Praag voordat jullie aan de terugtocht beginnen.

En ja die hoogtevrees, dat herken ik zeker.Oei!

Arjen

Wat mooi! Praag bereikt per fiets! Wat een hoogtepunt met min of meer hoogtevrees.

Arjen en Christien

Zie boven

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!