johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Praag met trein naar Regensburg en dan naat Kelheim, dag 25

We zijn uiteindelijk 3 dagen in Praag gebleven. Even lekker bijkomen. Helaas regende het de eerste 2 dagen pijpestelen; Praag is een prachtige stad, maar met al die regen is het in geen een stad erg leuk. De derde dag was het nog steeds koud, maar in ieder geval droog, en hebben we ons goed vermaakt. We hadden nu ook even tijd om bv de wasjes te doen e.d. Praag is net als alle andere mooie steden overgenomen door de toeristen: met hier vooral italianen en chinesen. Omdat we op tijd voor het feest van Nanny en Georg terug willen zijn, en van het stuk Praag naar Regensburg alleen de route hebben en geen beschrijving, (we weten dus ook niet wat we kunnen verwachten),hebben we besloten dat stuk met de trein af te leggen. Van te voren hebben we de tickets geregeld en bekeken waar we precies naartoe moesten en daarom verliep het hele treinverhaal heel goed. Maar toch wel spannend, want het wordt allemaal wat anders aangegeven bij ons, nauwe deuren om er in te komen, veel mensen en pas laat weet je op welk perron de trein komt. Maar we hebben het gehaald. In Regensburg een tourtje door de stad gemaakt: een prachtig en vooral heel gezellige stad! Maar onze benen wilden fietsen en dat hebben we nog even gedaan. Bijna 40 km hebben we afgelegd over voornamelijk zand met fijn grind pad, en veel langs de Donau. Prachtge omgeving, heerlijk fietsen. Het weer was ook helemaal omgeslagen: heerlijk warm. Morgen wordt het ook weer prachtig weer! Smeren dus!

Ria

Wat klinkt dit weer leuk, eindelijk een zonnige dag en mooie omgeving, dan heb je er ook weer echt zin in. Kijk weer uit naar de volgende verslagen. Liefs.

Ineke Koek

O wat heerlijk 'n stukje met de trein! Maar daarna toch nog gefietst, dat snap ik wel hoor en het weer was er ook naar. Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen, ik zie het dan helemaal voor me maar ik zie het mezelf niet doen hoor, ik vind het héél erg knap wat jullie doen, veel succes met de laatste loodjes ??