johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Kelheim naar Arnsberg, dag 26

Na een warme, zweterige nacht waarin al heel wat moeilijke paden zij gefietst, vanochtend eerst maar inkopen gedaan voor het hele weekend, want de bakkers ( en meerdere winkels) zijn al om 11 of 12 uur gesloten voor het hele weekend. En toen fietsen. Ik had gisteravond, en ook vandaag wel wat last van heimwee. Heimwee naar mijn lieve mamme die ik anders op vakantie vaak even belde of skypte. Ze is er helaas (al meer dan een jaar) niet meer. Maar op zulke momenten mis ik haar nog heel erg! Ook al heb ik lieve broers en zussen die het wel aardig overnemen. Piet zei van de week al: wat zou ze trots zijn! We hebben vandaag de eerste 40 km steeds op paden met zand/grind gefietst en dicht langs het water. Samen met heel veel andere (toch wel veel oudere) fietsers. Het begon wel wat saai te worden, maar gelukkig kwamen daarna andere paden en heuvels. We moesten dus weer even aan de bak! Best wel lekker. Naast het water, mooie bruggen, leuke kleine dorpjes, kastelen... ook nog een net gebeurd ongeluk gezien, met trauma helikopter, ambulances en brandweerwagens. Ja, een ongeluk zit in een klein hoekje; goed opletten dus! We hadden onderweg al ong. 5 mogelijke slaap adressen gebeld in komende dorpjes, maar alles was vol. We gingen dus maar gewoon fietsen en zien of we onderweg een slaapplaats zagen. En na 71 km kwamen we in Arnsberg, mét hotel én plaats!! Wij blij! Het was al heerlijk warm vandaag, zodat we in het korte tenue konden fietsen. Maar morgen wordt het nog warmer: 25 graden. Weer goed smeren dus.

Gerda

En naast mamme.... ben ook ik super trots op jullie!!! X

Richard en Wilma

Hallo John en Ankie.
We genieten van jullie verhalen en belevenissen iedere dag! En we hebben heel veel bewondering voor jullie doorzettingsvermogen!