johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Arnsberg naar Weissenburg, dag 27

Na een heerlijke lange nacht vroeg opgestaan en op de fiets. Het was mooi zonnig weer en dat is het de hele dag gebleven. Het fietsen ging heel goed en we fietsten door een heel mooi en afwisselend landschap, met prettige wegen. Eerst reden we nog steeds in een dal, en aan de zijkant door de bebossing, later werd het landschap weer breder en kwamen we meer in de “bewoonde” wereld. Op een gegeven moment stuurde onze GPS ons een boerenpad op; hebben we maar gedaan, want we zagen ook niet zo snel een alternatief. Maar het pad werd steeds minder pad, En het ging ook nog eens zo steil de berg op dat we moesten lopen. Op een gegeven moment liepen we gewoon op het gras. We dachten dat voorbij een bocht op een ander pad zouden komen, dus nog maar even doorgezet. Het werd alleen maar slechter. We zijn maar terug gegaan en hebben een alternatief gezocht. Maar we zijn er wel een uur mee bezig geweest. Later zagen we vanaf ons alternatieve pad dat we ook nog een hele heuvel over hadden moeten lopen. Halverwege de dag hebben even bij een natuurlijke klimrots gelunched. Erg leuk om te zien hoe die jonge mensen daarmee bezig zijn! We hebben vandaag ook eens wat andere lange afstandfietsers geproken. Heel leuk om informatie uit te wisselen. Wat opvalt hier is dat er wel heel veel mensen op Ebikes fietsen: er kwam op een gegeven moment een fietser naast ons fietsen en die bekeek ons eens goed. Hij zei: dat is wel heel bijzonder: zulke fietssen zonder electric! Om half zes waren we in Weissenburg. Gelukkig konden we een hotelletje boeken. We zijn vandaag weer 81 km dichter bij huis gekomen. Vanavond heeft het hier een beetje geregend en geonweerd. De voorspelling voor morgen is niet zo goed.