johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Weissenburg naar Leutershausen, dag 28

Wel lekker geslapen, maar veel gedraaid omdat de spiralen van het oude bed waar we in sliepen, steeds op een andere plaats op het lichaam prikten. We hadden een hele ouderwetse maar zeer ruime kamer met kitchenette. Erg leuk! Vandaag was weer een ouderwetse pittige dag. Bij het weggaan uit Weissenburg was het droog en redelijk warm. We konden dus lekker in de korte broek en jack aan fietsen. En dat was mooi want we zaten meteen in een zeer heuvelachtig gebied. Lekker klimmen en dalen dus; soms wel meer dan 10%. En daar wordt je wel warm van!We zagen prachtige dingen onderweg: een barrok kasteel, mooie stadspoorten, prachtige oude bruggen.... Helaas kwam om half twaalf dan toch de regen. Als het niet heel koud is, is het soms lastig te bepalen wat je allemaal aan moet onder het regenpak: het pak is of koud /vochtig aan armen en benen, of je begint heel erg te zweten bij teveel kleren aan. Ondanks de vieze miezerregen, zagen we wel dat we door een erg mooi landschap reden. Het was behoorlijk lastig om in al die kleine plaatsjes een droge plaats te vinden om te lunchen, (restaurantje was echt nèrgens te bekennen) maar gelukkig zagen we uiteindelijk een bushaltehokje: een oase in de stromende regen! Na het heuvelachtige gebied kwamen we om een uur of 3 weer in een vlakker gedeelte, en gelukkig werd het een uurtje later ook langzamerhand droog. We hebben vandaag grotendeels door uitgestekt platteland gefietst, een stuk door het bos en een heel lang stuk langs een meer en daarna langs een rivier. Daarbij hadden we de hele dag een strakke wind tegen; dan moet je je verstand af en toe wel even op nul zetten. Om 5 uur zaten we, na 71 intensieve km’ers fietsen, lekker in een modern hotel in Leutershausen. Waarshijnlijk zijn de bedden hier beter, dus dat wordt lekker slapen! De voorspelling voor morgen is heel veel regen, 14 graden en windkracht 4 uit het westen ( waar wij dus naartoe moeten!). Niet een prettig vooruitzicht dus. Maar overmorgen schijnt er al wat minder regen te vallen en de dag erna is het mogelijk droog! Gelukkig hebben we goede regenkleding!

Kees Jaap

jullie boffen niet met het weer... Rustdagje nemen dan maar? Of is jullie schema nogal strak? Het weer is grauw op de foto's, maar toch zijn de plaatjes wel inspirerend om weer te gaan fietsen! Misschien een route met minder grintpaden?

Piet

Knap hoor! Ik dacht even dat jullie na al die ontberingen de trein naar huis zouden nemen. Uit ervaring weet ik dat jullie nu door een mooi fietsvriendelijk gebied gaan, mits je de route maar blijft volgen. Vanaf Leutershausen vrij snel het mooie stadje Rothenburg ab der Tauber. Geniet er even van. Goede reis!

Hilda

Zo dapper dat jullie nog het nog steeds volhouden! Wat zal jullie eigen bedje straks lekker liggen!

Henny

Ik heb vanavond even alle verhalen gelezen vanaf 14 mei. Dan gaat het best snel, hoor. Echt leuk om het te volgen. Je kan goed schrijven, Ankie. Na een paar dagen droog weer, helaas nu toch weer veel regen en tegenwind. De elementen werken echt niet mee, hoor. Des te knapper dat jullie toch doorzetten. Maar mocht het op een gegeven moment genoeg zijn, dan komen jullie toch lekker met de trein naar huis? Helemaal niet erg, volgens mij. Net op het weerbericht gezien dat jullie nog steeds in het regengebied zitten. Balen. Gelukkig hebben jullie zelf wel een zonnige, optimistische natuur. Fijne fietsdag morgen.