johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Leutershausen naar Bad Mergentheim, dag 29

We gingen al slapen met het idee dat het een hele slechte volgende fietsdag zou worden, maar ach, je hoopt toch altijd hè! Maar toen we de gordijnen open deden wisten we: het wordt inderdaad een hele slechte dag. Het zeikte werkelijk van de regen en het zag er ook uit alsof het nooit meer anders zou worden. En dan een harde wind waar we tegenin moesten. We hebben de verlichting op de fiets aangedaan, want we fietsten ‘s ochtends voornamelijk langs de weg. En je ziet dan ook alleen maar mist en water. Het water ging uiteindelijk toch overal tussen door, en wat droog bleef werd wel nat van het zweet. Want er moest behoorlijk gewerkt worden: er waren behoorlijk wat heuvels te overwinnen. Heel veel waar we goed overheen kwamen, maar ook echt een stuk of 5 zware jongens! Dan lig je boven op de heuvel wel ongeveer met je tong over je stuur! En helemaal als er een groep oude mensen je met twee vingers in de neus op hun ebike je passeert! Maar goed, we hadden ons op de regen, wind en heuvels ingesteld en dan gaat het door de uitdaging ook wel weer. In Rothenburg ob der Tauber hebben we de handschoenen maar eens even uitgewrongen zijn we maar eens even een lekker gebakje gaan eten. Daarna door de stad gefietst; en ohlala! Wat een prachtig stadje is dat! Zoveel oude gebouwen in zo’n prachtige staat! Het is ver weg, maar eigenlijk echt de moeite waard om nog eens naar terug te gaan. Na de koffie begon het langzamerhand wat minder te regenen, en in de middag is het op een paar buitjes nanotabene droog gebleven. We hebben de regenkleding ivm de dreiging van regen en de temperatuur (12 graden) wel de hele weg aan gehouden, maar dat het droog was, was een kado’tje! Door de vele regen zagen we de mooiste water spektakels! Het water stroomde al kolkend door riviertjes, en het stond soms enorm hoog (hetgeen ook heel bijzonder is om te zien). Toen het wat droog was hebben we na behoorlijk wat klimmen lekker boven op de berg gelunched. De hele middag ging het fietsen heel goed; wel nog behoorlijke wind ( en dat maakt de heuvels nog zwaarder). Een aantal wegomleidingen gehad, maar op een paar na konden we ons er toch steeds doorheen wurmen. Het landschap was vandaag meestal weer prachtig! En we zijn ook weer door zoveel mooie, interessante dorpjes gekomen! Als de route nu over een blubberig zand of bospad loopt, zoeken we een alternatief op de GPS. Door al die regen, wind en heuvels was het toch al tegen zevenen voor we in ons appartementje zaten. Bij particulieren. De man stond ons in de regen al op te wachten en zwaaide al van ver. Zo aandoenlijk! En een super appartementje: douche, slaapkamer en keuken met tafel en stoelen. En schoon! Ik moest meteen aan m’n zussen Ria en Henny denken; die zouden het ook super vinden! Op weg naar ons adresje konden we op de valreep nog broodjes kopen bij een bakker. Dus lekker in ons keukentje broodjes gegeten en helemaal niet meer de deur uit! Morgen schijnt het warmer te worden: 18 graden, en alleen in de ochtend kans op neerslag. Super! We gaan het goeie weer tegemoet! We hebben vandaag toch nog 75 km gereden.

Hans

Ondanks de regen zou je toch zo op de fiets stappen met jullie verhaal inhet achterhoofd

Henny

Wat een leuk beeldend verhaal Ankie. Ik zie al het water zo voor me. Het lijkt daar een mooi vakantie gebied te zijn.

Arjen

Wat een tegenslagen, qua weer en zo, maar toch maar doorgaan.En allemaal heel beeldend beschreven! Met de tong op het stuur de berg op! Heb ook Bas en Bob zoeven geattendeerd op jullie reiservaringen (zie mijn mail in cc). Bas is eveneens een ervaren fietser. Die heeft ook al vele reizen achter de rug, hem en Marry ook steeds gevolgd via Waar ben je nu!
Houdt moed en geniet!