johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Mergentheim naar Obernburg am Main, dag 30

Vandaag was een heel intensieve dag! Toen we om 9.15 uur op de fiets stapten was het droog en 14 graden. Het was alleen zo heiig dat je de kleine druppeltjes op je gezicht voelde. Het was daardoor ook best koud. De eerste 20 km gingen heel goed: langs een rustige weg en fietspad. De benen voelden goed. In het stadje Tauber Bisschopsheim gingen we koffiedrinken met een lekkere koek. Het koste veel tijd om weer uit het historische stadje op de route te komen en toen ging het fietsen ook niet meer zo goed: zwaar in de benen. Ik zei tegen John dat ik ik niet weer zo’n grote koek wilde omdat dan je suikerspiegel verstoord wordt. Er was ook de hele dag behoorlijke wind, en steeds tegen. Na ongeveer 10 km kwamen we er achter dat we steeds aan het klimmen waren. Je ziet het bijna niet, maar komt gewoon niet goed vooruit! En dat was een traject van 10 tot 15 km! Op het einde was de stijging wel tot 15%! We waren allebei helemaal op! Toen nog stijgend het dorp door en toen 15 km langs een drukke smalle weg, afdalend door het bos. Heel eng, heel vermoeiend! Je hebt het gevoel alsof je langs de snelweg rijdt: daar hoor je niet! Het ging wel snel dat was een voordeell maar ik hoopte steeds maar dat de auto’s en vooral vrachtwagens ons op tijd zouden zien. Daarna kregen we we als verrassing èn de zon erbij èn een heel leuk gebied en stadje Miltenberg. We reden langs de Tauber en later langs de Main en kwamen langs hele leuke “volkstuintjes” en om half zes waren we in Wörth waar we wilden gaan overnachten. Meer dan een uur geprobeerd, maar geen bed te krijgen. Uiteindelijk hebben we 10 km verderop een hotel kunnen boeken. Om kwart voor acht waren we op onze kamer. Moe maar voldaan! 88 km gefietst. Morgen wordt het mooi weer: 19 graden en droog! Nu lekker slapen!

Remko

Beter wat meer bananen eten :-)

Ankie van der Goot

Goed idee Remko! :)

Piet

Pittig, pittig en voor mij herkenbaar. In 2009 schreef ik het volgende: ' ...... vanaf Kūnigheim een pittige klim van minstens 12 %, moest zo'n 200 meter lopen. Aangekomen in Schweinberg een kamer gebonden in Gasthof Grūnerbaum. De volgende morgen ern fikse afdaling'.
Veel succes voor de komende ritten!

Ineke

O wat erg als je na een zware dag,en na een uur zoeken óók nog geen slaapplaats kan vinden en dan nog 10km verder moet fietsen pfff. Wij vinden het al erg als we met de auto geen slaapplaats kunnen vinden als we naar Spanje rijden. Hoop nu alleen maar meevallers!!! ?