johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Obernburg am Main naar Frankfurt am Main, dag 31

Na een wat onrustige nacht vanwege een nogal hard bed, toch fris opgestaan. Het was een prachtige, zonnige ochtend. Na een oud broodje en een kop thee van heet water uit de kraan, omdat er geen waterkoker was, is John de kettingen en banden gaan controleren. Eenmaal op de fiets was het meteen al heerlijk fietsen. Zonnig, niet al te veel (tegen) wind en een heel plezierige omgeving: hele stukken langs de Main, maar dan (meestal) wel op een goed fietspad. Door de landerijen en leuke dorpjes... Af en toe wat mooie klimmetjes... Het enige vervelende was af en toe de vele pluizen in de lucht van een bepaalde boom, zie foto. We hebben er al een paar weken in bepaalde gebieden last van, maar vandaag was het wel heel erg. Er lagen hele sluiers van in de Main. We hebben, zoals zo vaak al, weer een paar wegafsluitingen gehad. Maar vandaag was er een waarvoor we òf de fiets 3 trappen op moesten zeulen en dan over een hele lange voetbrug van open roosters over een heel sluizencomplex, òf een stuk terug fietsen en een weg er omheen vinden. We hebben het laatste maar gedaan. Maar het was nog een hele zoektocht want we zaten op een gegeven moment op een gigantisch bedrijventerrein met boven ons de weg die we moesten hebben. We hebben het weer gefikst, maar we hebben door al dat gedoe van wegafsluiting toch zo’n 8,5 km extra moeten fietsen. John had vandaag ook veel last van zere voeten. Daarom even een extra massage en rustmoment ingevoerd. De fietscreme die ik iedere dag op het zitgedeelte smeer, blijkt ook heel goed te zijn voor de voeten en de handen. Het zorgt voor minder last van wrijving, maar is ook meteen ontsmettend. 2 km na de onze extra pauze ontdekte ik dat ik mijn fietshandschoenen niet aan had. Ik had ze op mijn fietstas neergelegd, en daar lagen ze dus niet meer. Wij weer terug fietsen en gelukkig vonden we ze na een poosje op het fietspad. Wat ons vandaag ook weer opviel is dat er zoveel volkstuintjes zijn. En daar doet men dus van alles mee: groente verbouwen, relexen, speeltuin voor de kinderen, allerlei soorten dieren houden en ook veel rommel opslaan. Wat dat rommel betreft is er wel een verschil met Nederland. Als ze hier een huis aan het verbouwen zijn ligt er werkelijk van alles gewoon maar buiten (ook in de regen dus). Alle bouwmaterialen, kastjes, allerlei gereedschappen... De laate 20 km langs de Main waren heel erg leuk. De stukken land langs de Main worden buiten voor volkstuintjes, ook heel veel gebruikt voor recratie op allerlei manieren en ook voor leuke speeltuinen voor kinderen. Dat maakt het er door rijden heel gezellig. Het rijden ging al met al vandaag dus heel goed en lekker; we hadden ons voorbereid op een dag rijden door een langgerekt stedelijk gebied, maar daar hebben we eigenlijk weinig van gemerkt.Om half zes waren we, na 84 km, in Franfurt am Main. We hebben weer een leuk hotel gevonden. Wat een grote drukke stad zeg! Vooral als je in de spits het hotel moet zoeken. Morgen wordt het 24 graden en weinig wind. Waarschijnlijk dus weer een heerlijke dag!

Nico Tervoort

Sorry Ankie en john , Beetje laat .
Anja was nog erg bezig met herstellen ,en haar zwager is erg ziek geworden . Dus een hoop vervelende dingen aan ons hoofd . Anja is nu een dagje mee naar Libelle zomerweek .Gaat alweer beter.

Maar leuk dat jullie het zo naar je zin hebben en zoveel mooie dingen zien .
ik ga nu een beetje bij blijven en jullie verder volgen . de groetjes van ons en het gaat jullie goed .Gr Nico.T