johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Frankfurt am Main naar Bingen, dag 32

We hebben lekker geslapen en de grote stad uit komen was even moeilijk, maar ging toch goed. Na alle drukte van de stad reden we een kilometer of 15 heerlijk door een (oer) bos. Lekker wakker worden met al die fluitende vogels! Om te voorkomen dat we met de fietsen eerst trappen op en dan sluizen over moesten, moesten we een anders route nemen. Alles ging goed totdat we in het bos door een tunneltje onder de weg door moesten. Deze was met een slot afgesloten. We konden maar 1 kant op en dat bleek na 2 km een hele verkeerde kant te zijn. Wij weer terug. De kant die wij eigenlijk op moesten was een en al snelwegen. We zagen toevallig een wat verborgen een heel smal en stijl pad met aan het eind een hek. Terwijl we overlegden (het was dicht bos en ik werd ondertussen aan alle kanten gesoken) kwam er een man door lopen. Als er een wandelaar doorkon dan konden wij het ook wel proberen. Na het hek zaten we ineens naast de snelweg en zagen we een vaag pad lopen door het gras, dat uitkwam onder een viaduct in aanbouw. Ondertussen kwam er ook een man in pak op een vouwfietsje langs, en die vertelde ons dat we gewoon het vage pad moesten volgen en dat we dan op de weg naar het plaatsje dat we zochten kwamen. En inderdaad, we volgden een vaag spoor gewoon naast snelweg, door bosjes en onder onder viaducten en tunneltjes door en we kwamen op de goede weg! Verder ging de tocht goed, tot Mainz. Wat druk en wat een puinhoop daar! Alles om je heen schijnen ze aan het verbouwen te zijn. De helft van de wegen waar we langs kwamen waren gedeeltelijk afgezet. We moesten kilometers door de stad over hele smalle paden bestemd voor fietsers van beide kanten èn voor voetgangers. Heel vermoeiend! En heel veel stoplichten waar je als fietser heel lang moest wachten. Daarna hebben we eigenlijk door het land gefietst ( weer langs veel volkstuintjes). Leuk! Uiteindelijk belandden we in Bingen, waar je 10 min. voor de spoorovergang moet wachten omdat er 4 treinen na elkaar langskomen. We kwamen in een heel oud, maar zeer schoon hotel terecht. De wifi deed het niet goed. Daarom vroeg op bed en lekker geslapen! 81 km gereden.

Nico Tervoort

Poe poe wat een rit weer ! ik werd al moven het lezen van jullie bericht . wat een doorsettings kracht hebben jullie petje af hoor . maar het padje kort al in naar Leeuwarden . wouw wat een prestatie .
vermoeiend en toch heel mooi ,zo aan jullie te horen .
nou de laatste lootjes wegen nog wel maar toch ! dit gaan jullie redden . Top hoor ??