johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Bingen naar Koblenz, dag 33

Gisteravond deed de wifi het weer eens niet goed. We waren ook kapot van het fietsen en de wind en een paar dagen relatief laat op bed. Daarom lekker vroeg naar bed, en wat heb ik geslapen! Het weer was eerst wat fris, maar al snel weer de hele dag prachtig met zon. Daarom eerst nog even zonnebrandcreme gehaald. We hadden een stevige wind, en weer de hele dag tegen! Maar de tocht liep bijna de hele dag langs de Rhein en over een heel mooi fietspad. Jammer van de wind, maar verder heerlijk fietsen. We hebben ook heel veel mooie kastelen gezien: je gaat daardoor in gedachten even terug naar die barbaarse Middeleeuwen. En leuke stadjes en wijnvelden hebben we gezien. Wijnvelden zo steil, dat Je bijna niet kunt begrijpen dat ze dat nog goed kunnen bewerken. Toevallig zagen we dat ze dat met een tractor en een lier doen. Maar toch, ik drink mijn glaasje wijn nu voortaan met meer respect! Het fietsen ging heel goed; wel wat meer last van tintelende handen, voeten en zitvlak vanwege de wind. 10 km voor Koblenz hebben we een hotel geboekt. Helaas bleek al heel snel dat deze langs de niet heel ver afliggende Moesel lag, maarwel wat te ver om(om) te fietsen. Dus maar geannuleerd ( schade €75). In Koblenz hadden we geluk want in het Cityhotel was net een kamer geannuleerd en daarom was er een plaatsje voor ons! Groot, maar ook gezellige plaats Koblenz: vooral zo in het park langs de Rhein en Moesel. Vandaag 68 km gefietst! Nu lekker slapen!

Gelske

Mooie omgeving daar.

Corrie

Ik heb bewondering voor jullie.Top.