johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Waldershof naar Dolni Zandov, dag 18

Vanochtend vroeg opgestaan, mand met ontbijt van de lieve dame gekregen. John heeft de fietskettingen weer eens goed bewerkt en toen op pad! Het was erg bewolkt en er zou regen komen, maar het was droog. We deden de regenkleding eerst maar niet aan. En dat was ook de hele dag niet nodig. Het was s’morgens al 14 graden en die liep in de middag nog op. Wat heerlijk! De hele dag kwamen we door veel, kleine dorpjes. Dorpje in, lekker dalen, dorpje uit, weer behoorlijk klimmen. Maar het ging allemaal goed. De benen waren weer lekker sterk. Het eerste deel van de tocht tot de grens reden we veel over bospaden. Om 11 uur waren we in Tjechië. We reden zo, zonder controle de grens over; er stond alleen een zuil waaraan je zag waar de grens was. Maar John mistte wel zijn stempel! Ha, ha. Eenmaal in Tsjechië reden we heel veel langd de gewone wegen. Niet altijd leuk, want ze rijden er behoorlijk hard. De wegen zijn er de helft van de tijd heel slecht. Los grind en zand en gaten in de weg. Daarom moet je heel goed opletten bij het afdalen. We reden ook door een mooi bos met heel veel hoogte verschil, over paadjes met heel veel vochtige bladen. Dat was écht eng!Maar het land is prachtig, evenals de meeste dorpjes. We hebben genoten! We kwamen ook bij het grote stuwmeer langs: Vodni Dilo skalka Erg interessant om te zien. Om kwart voor 5 besloten we in een wat groter dorpje naar een slaapplaats te zoeken. Gelukkig lukte dat, in het Pension van de moeder van een jongen die we toevallig vroegen. Het Pension is eigenlijk nog niet open, dus we zijn er weer helemaal alleen. Lekker schoon allemaal, dus dat wordt heerlijk slapen! We hebben 65 km gereden!

Reacties

Reacties

Ina

Toppers zijn jullie !!!

Ria

Knap dat jullie dit allemaal doorstaan maar na regen komt zonneschijn, het mooie weer komt er echt aan, nu nog fijne schone B en B's. Liefs.

Mariska

Met veel plezier lees ok de reisverhalen . Petje af wat jullie doen.

Jacqueline

Wat een doorzettingsvermogen moet je hebben.......
Maar dat is wel aan jullie toevertrouwd ???

Henny

Terwijl ik lekker thuis van mijn weekend geniet, met gister stamppotje andijvie en worst en vandaag asperges, ploeteren jullie door weer en wind en over onbegaanbare wegen. En op de koop toe ook nog een vieze slaapplek. Ankie wat heb je jezelf aangedaan. Ik dacht eerst ook heel romantisch dat ik later ook wel eens zo'n lange fietstocht zou willen doen. Maar nu ik jullie trip, door het mooie, gedetailleerde verslag van Ankie, zo goed kan volgen zie ik er maar van af. Ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je voelt op zo'n onneembare helling in de stromende regen. Vreselijk. Jullie hebben dan ook wel wat pech gehad met het weer, denk ik. Gelukkig lees ik dat de spirit er nog volop is en zie ik aan de prachtige fotos van jullie samen dat jullie toch genieten. Jullie komen steeds dichter bij Praag, het doel is haast bereikt. Respect hoor. Een fijne fietsdag toegewenst vandaag.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!