johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Nierst naar Rheinberg, dag 36

Vannacht goed geslapen, maar ik werd erg moe wakker. En dat ging ook niet over. Het lichaam had waarschijnlijk toch even meer rust nodig na het ongeval van gisteren. We zaten al om 9 uur op de fiets. Het was behoorlijk fris en de lucht zag dreigend. Maar het was nog droog. Er zat bij mij weinig energie in en ik was wat misselijk en voelde me wat onzeker op de fiets. Ik was wel wat stijf door de val, maar het viel erg mee. Wel was m’n zitvlak erg gevoelig door een verdikking. We besloten het kalm aan te doen en vandaag niet te ver te fietsen. Na een km of 10 begon het te regenen en onweren. Heel veel regen! En dan ook af en toe weer even droog. We fietsten vooral door een industrieel gebied. Maar dan wel heel grauw en triest. Het meeste zag er heel slecht onderhouden uit. Daarbij kwam dat we de meeste tijd over een heel slecht fiets/stoeppad moesten fietsen en je ook nog moest uitkijken dat je niet allemaal plaswater van een passerende auto over je heel kreeg. En dan nog eens de route: daar klopte werkelijk heel veel niet van! Routes die gewoon door fabrieken gingen (dat gaat dus niet), of je moest langs het water rijden en er waren alleen maar rotsen. Na veel heen en weer gerijen daarbij steeds weer bij stoplichten moeten oversteken vonden we eindelijk de goede weg en onze brug: afgesloten dus! Dat was dus weer een heel gezoek; en in de stromende regen is dat niet echt prettig. Er was onderweg ook weer geen restaurantje of wat dan ook te bekennen, of niet open. We konden dus ook niet lekker even een soepje of zo eten. Uiteindelijk zagen we een gesloten restaurant met een soort overkapping en een bankje. Daat hebben we maar even een broodje gegeten. Helaas ontdekten we wel dat we onze mooie koker met bestek, openers en kruiden in de B&B hadden laten liggen. Jammer! Na 46 km, om ongev. half drie kwamen we in Rheinberg, een stadje met een hotel en omdat we het helemaal zat waren hebben we lekker een kamer genomen. Ik heb heerlijk een dutje gedaan en John haalt nu pizza. Morgen waarschijnlijk meer uitgerust en zeker mooier weer!