johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Nierst naar Rheinberg, dag 36

Vannacht goed geslapen, maar ik werd erg moe wakker. En dat ging ook niet over. Het lichaam had waarschijnlijk toch even meer rust nodig na het ongeval van gisteren. We zaten al om 9 uur op de fiets. Het was behoorlijk fris en de lucht zag dreigend. Maar het was nog droog. Er zat bij mij weinig energie in en ik was wat misselijk en voelde me wat onzeker op de fiets. Ik was wel wat stijf door de val, maar het viel erg mee. Wel was m’n zitvlak erg gevoelig door een verdikking. We besloten het kalm aan te doen en vandaag niet te ver te fietsen. Na een km of 10 begon het te regenen en onweren. Heel veel regen! En dan ook af en toe weer even droog. We fietsten vooral door een industrieel gebied. Maar dan wel heel grauw en triest. Het meeste zag er heel slecht onderhouden uit. Daarbij kwam dat we de meeste tijd over een heel slecht fiets/stoeppad moesten fietsen en je ook nog moest uitkijken dat je niet allemaal plaswater van een passerende auto over je heel kreeg. En dan nog eens de route: daar klopte werkelijk heel veel niet van! Routes die gewoon door fabrieken gingen (dat gaat dus niet), of je moest langs het water rijden en er waren alleen maar rotsen. Na veel heen en weer gerijen daarbij steeds weer bij stoplichten moeten oversteken vonden we eindelijk de goede weg en onze brug: afgesloten dus! Dat was dus weer een heel gezoek; en in de stromende regen is dat niet echt prettig. Er was onderweg ook weer geen restaurantje of wat dan ook te bekennen, of niet open. We konden dus ook niet lekker even een soepje of zo eten. Uiteindelijk zagen we een gesloten restaurant met een soort overkapping en een bankje. Daat hebben we maar even een broodje gegeten. Helaas ontdekten we wel dat we onze mooie koker met bestek, openers en kruiden in de B&B hadden laten liggen. Jammer! Na 46 km, om ongev. half drie kwamen we in Rheinberg, een stadje met een hotel en omdat we het helemaal zat waren hebben we lekker een kamer genomen. Ik heb heerlijk een dutje gedaan en John haalt nu pizza. Morgen waarschijnlijk meer uitgerust en zeker mooier weer!

Piet

Willy en Willeke zongen:
Ja zo'n reisje langs de Rijn, Rijn, Rijn
's Avonds in de manenschijn, schijn, schijn
Met een lekker potje bier, bier, bier
Aan de zwier, zwier, zwier, langs de rivier, vier, vier
Maar als ik jullie verslag lees, vraag ik mij af of ze zelf ooit langs de Rijn zijn gefietst.
Voor morgen: sterke benen, zonnig weer en wind mee. Op naar huis!

Nico Tervoort

Wat een natte dag weer ! Maar hopelijk zijn jullie op de herstellende toer met wat meer rust .en hopelijk vannacht een keer een goed bed . Dat nu helemaal veel waard . Even later op morgen en hopelijk beter weer om te fietsen . Gr Nico.T

Kees Jaap

is jullie routeboekje nou zo slecht of oud, of lukt het niet om de goede route te volgen?
Vooral ook blijven genieten, he? Hou vol, bijna thuis!