johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Rheinberg naar Dieren, dab 37

Vannacht heerlijk geslapen en lekker fit wakker geworden. Een rustmiddag en -avond heeft me heel goed gedaan. We zaten al om 9 uur op de fiets en hadden er zin in, want vandaag zouden we weer in Nederland komen. De stijfheid van de val was snel uit de benen, maar maar m’n schaambeen en binnenkant dijbeen waren bijzijnder gevoelig met het zitten, vooral steeds met het opstarten. Het heeft daar bij de val een rare klap van het zadel gekregen. Het was eerst nog best fris, maar het was droog en de zon scheen. Heerlijk! Rond het middaguur werd het ook wat warmer. Zaten we gisteren in een troosteloos gebied met hele slechte (fiets)paden, nu was het gebied heel aangenaam, lekker groen weer, de huizen zagen er leuker uit (of kwam dat deels door de zon?) en we fietsten op mooie fietspaden. Het was gewoon heerlijk fietsen. We fietsten langs velden vol verschillende soorten graan en jonge aardappel planten.Oh, wat kreeg ik weer een zin in lekkere nederlands kost! We hebben lekker koffie gedronken in Xanten (leuk stadje) en gelunched in Kalkar. Dat is ook een gezellig stadje met hele mooie oude huizen. We hebben nog gekeken of we het pretpark dat in de gebouwde, maar nooit in gebruik genomen kerncentale konden zien, maar helaas! En toen, even na drie uur waren we weer lekker in Nederland! Heerlijk! Nu nog even naar huis fietsen. En om half zes waren we in Dieren. We hadden 98 km gefietst. We konden heel moeilijk een slaapplaats vinden, maar gelukkig op het laatst toch nog bij Vrienden op de Fiets. Het zand van de kleinzoon uit ons bed geveegd en hopelijk slapen we lekker ;-)

Nanny

Welkom terug in Nederland!
Wat een aventuren hebben jullie meegemaakt. Dan zie je wat een goed (fiets)wegennet we hebben.
Daar boffen we mee en genieten er (bijna) dagelijks van.
Nu, op naar Goutum!

Nico Tervoort

Fijn dat het beter met je gaat Ankie , met een .beetje (geestelijke)ondersteuning van John en een schietgebedje van mij , doet het toch weer wonderen ! en niet te vergeten een bere sterk karakter . en afgesloten met een NEDERLANDS Bed , dat doet het hem maar net . Welkom in ons toch ook mooie landje , en kijk uit ook daar lopen honden los !? Gr Nico .T

Ria

Ik schat nog 2 dagen en dan wordt het weer gezellig in Goutum. Zo lang weg geweest en zo snel is het weer om. Het is een hele prestatie hoor, vooral met zoveel kou, regen en wegomlegging. De laatste dagen nog maar even genieten en ik hang de vlag al vast uit! Liefs.

Marijke

Dan begint nu het mooiste deel van de reis....Met de stal in zicht! Schattige dorpjes, mooie en goed aangegeven fietspaden, overal gezellige tentjes om koffie te drinken. Wat een verademing zal dat zijn! Hopelijk ook nog het beste weer van de hele reis? Dat wordt een eitje voor jullie doorgewinterde fietsfanaten!

Arjen

Loslopende honden: vroeger leerde ik bij het vak Recht: art.1404 aansprakelijk voor je dier. Dat zal ongetwijfeld nog in het BW zijn opgenomen. Vervelend hoor dat je hierdoor ten val komt, na zoveel kilometers. Dat je/jullie er maar niet al teveel last van ondervinden op je retour naar Fryslân.
Een goede terugreis en hopelijk geen hond op straat..dus maar vroeg vertrekken..?