johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Meppel naar Deventer

De dag begon heerlijk! Licht bewolkt, niet te veel wind en een heerlijke temperatuur! In de loop van de dag nam de wind weer behoorlijk toe en kwam pal uit zuid. Flink doortrappen dus, tenzij de wind werd gebroken door bebossing. En de zon kwam ook weer volledig door: het leek wel zomer! We hebben onze muggenetjes (voor over het hoofd en schouders) ook uitgepobeerd; de zwermen muggen die we soms tegenkomen krijgen geen kans bij ons. We kwamen door prachtig, zeer afwisselend landschap: bos, heide, open landerijen, een paar uur lang langs een kanaal slingerend door bos, mooie oude boerderijen... Een pontje dat je zelf moest bedienen.... Landweggetjes, karresporen, grintpaden en heel veel zand! We reden eerst op een harde zandweg wat heel goed ging, toen werd het steeds muller... John viel, en toen gingen we maar lopen. Wel een uur lang! Alles zat onder het zand. Wij ook! Weg opbreking gehad en dus omrijden, Ankie haar fiets is gevallen en daarbij is een stuk afgebroken van waar je je stuur mee kunt verstellen. Ankie kreeg in het gras een teek net boven haar sok; we hebben hem kunnen verwijderen. Om 17.45 uur waren we bij ons gastadres in Deventer, we hadden er 70 zware kilometers opzitten.Nadat we ons van al het zweet en stof hadden ontdaan zijn we zeer voldaan naar de Chinees gegaan. Daar zitten we nu naar het onweer te kijken. Hopelijk is het morgen weer goed weer! ???

Adwin

?

Richard & Wilma

Wij hebben bewondering voor jullie!
Wij wensen jullie een goede reis toe!
En inderdaad maar hopen op mooi weer!!

Gerda

Wat een avonturen al!!! Lekker bijtanken en succes morgen!! X

Piet van der Goot

Phoe, heftig hoor! Nog maar twee dagen onderweg en dan al deze ontberingen. Wel mooi hoor, maar hadden julie geen gemakkelijke route kunnen creëren? De komende dagen maar eens de wind mee.

Henny

Tjonge jonge, dat valt allemaal niet mee. Maar wel doorzetten hoor. Vrijdag komt er westerwind ?

Corrie

Ik heb bewondering voor jullie hoor, Ik doe het jullie niet na.

Baukje

Je beleeft van alles onderweg! Goeie reis verder hoor! Zet hem op!