johnenankienaarpraag.reismee.nl

Van Deventer naar Duiven. 3e dag

Hallo allemaal!

3 dagen onderweg en het lijkt al een week; heerlijk! Aan te raden voor mensen die er ècht even helemaal uit willen zijn. We hebben vannacht geslapen bij een heel aardigen en gastvrije dame in Deventer. We hebben echter allebei slecht geslapen. Ik een stuk meer dan John. Het was zo warm in bed! Al warm van het stuk fietsen, Zijn wij een dikke deken ook niet echt meer gewend. Bovndien hadden we vanwege de regen die ‘s avonds kwam bij de dichtbijzijnde Chinees gegeten. Ik denk dat de vet-sin in het eten voor nòg meer warmte zorde. Ik lag maar te woelen en toen ik wegdroomde, droomde ik dat ik me niet mocht bewegen omdat er allemaal “dingen” onder m’n matras lagen die bij beweging stuk gingen en daardoor zou onze GPS het dan niet meer doen! Maar goed, waarschijnlijk was het toch genoeg slaap, want we hebben er vandaag geen last van gehad. We startten al slecht, want John was z’n fietshandschoenen kwijt! Het hele huis en alle tassen nagezocht: niet te vinden! Een uur vertraging! Wat brood gehaald en uitgezocht hoe we weer op de route konden komen, en toen fietsten we om half 11. Rijkelijk laat dus. Het weer was eerst wat fris, maar vanaf begin van de middag was het prachtig fietsweer. Niet te zonnig, niet te koud. We fietsen een stuk door landerijen en langs water en kwamen toen al snel bij het pontje over de Gelderse IJssel. Het water hiervan komt allemaal uit de Rijn en mond uiteindelijk uit in het Ijsselmeer. Een prachtige input aan schoon zoetwater. We fietsen uren door het bosrijke gebied van het Gelderse landschap. Allemaal bos, maar toch zó afwisselend! Wat is Nederland toch mooi! Om een uur of 2 raakte bij een klimmetje mijn ketting van de fiets. John heeft hem gemaakt, en is daardoor toch weer mijn held van de dag, ;). Het was een heerlijke dag! En na 72 km en een heerlijk etentje is het zometeen bij ons leuke gastvezin in Duiven zoet rusten. We zitten nog maar een paar km vanaf de echte route naar Praag. Dus morgen “giet it oan”! ??????? ????

Reacties

Reacties

Arjen

Giet it oan, Hoop, dat het niet echt gaat gieten. Hebben jullie niet verdiend. Zoveel moed, zoveel enthousiasme, het borrelt van alle kanten. Maar langdurig borrelen zit er waarschijnlijk niet in.Beetje balen. Maar eerst Praag halen. En elk tussenstation is al een prachtige prestatie.
Goi dr veur!

Henny

Vervelend zeg, met die handschoenen en die fietsketting. Maar ik lees dat de sfeer er niet onder lijdt, gelukkig. Uiteindelijk toch weer een prachtige dag gehad. Veel plezier vandaag. En hopelijk niet teveel regen en tegenwind. ?

mariska

De kop is eraf,... op naar praag

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!